Page 11 - SuomiViihde 2/2024
P. 11

purkuun ja sulkemiseen menee noin muutama  Wiskari.

      viikko, jonka jälkeen työntekijät saavat lomail-                          –    Kaikki ovat meille tervetulleita, mutta yri-

      la hetken. Ensimmäiset suunnittelut seuraavan  tämme edelleen ylläpitää myös perinteistä is-

      vuoden tapahtumaan sisältävät usein esiintyji- kelmä- ja tangomusiikkia sekä lavatanssikult-
      en varausta.                                                            tuuria. Toivoisin, että niitä voitaisiin tarjota vielä









                  ”  Jos puhutaan isosta laivasta, niin se kääntyy hitaasti.


                   Viime kesänä näkyi kuitenkin merkkejä siitä, että uutta

                    asiakaskuntaa olisi saatu. Vasta vuonna 2026 voidaan


                                      arvioida uudistuksen onnistumista. ”












        –    Pari viikkoa sitten kyselin jo erästä bändiä  jatkossakin meidän tapahtumassa, vaikka tämä

      esiintymään Tangomarkkinoille vuonna 2025.  genre on ollut hiipumaan päin viime vuosina,

      Lipunmyynti aloitetaan alkusyksystä ja siihen  Ojala kertoo.
      kuuluu myös osittaista markkinointia. Loppu-                              Tapahtuman uudistaminen ja kehittäminen ei

      vuodesta pidetään yhteistyöneuvotteluita ja  Ojalan mukaan tapahdu muutamassa vuodes-

      sovitaan tapahtumalle kumppaneita. Yritämme  sa, vaan muutokselle on annettava kunnolla

      mahdollisimman paljon lyödä lukkoon ennen  aikaa. Tiukan markkinointibudjetin takia nuo-
      vuodenvaihdetta, Ojanen toteaa.



      Tapahtuma elää                                                          Tangokuninkaallisiksi viime vuonna 2023


      uudistuaikojaan                                                         valitut Charlotta Saari ja Pasi Flodström.



      Tangomarkkinoiden  ohjelma

      rakennetaan nykyään vahvasti

      yleisön  suosikkiartistien  poh-
      jalle. Kolme vuotta sitten Tan-

      gomarkkinoiden  toimitusjoh-

      tajaksi  palkattu  Ojala  kertoo

      tapahtuman elävän uudistusai-
      kojaan.

        –    Koronan myötä asiakkaita

      tippui paljon pois ja meillä on

      ollut ennen vähän vanhempaa
      asiakaskuntaa. Nyt tapahtu-

      maa kehitetään siihen suun-

      taan, että saisimme nuorempia

      asiakkaita, vaikka markkinoi-
      den kohderyhmä on selkeästi

      30–60-vuotiaissa.

        Ojala haluaa kuitenkin tarken-

      taa,  että  yleisön  nuorennus-
      leikkauksella ei tarkoiteta Tan-

      gomarkkinoiden muuttamista

      nuorisotapahtumaksi.  Tämän

      vuoden artistikattauksessa on
      mukana esimerkiksi Diandra,

      Vesterinen yhtyeineen ja Arttu


                                                                                                                 www.suomiviihde.fi          11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16